Missing Tampa

publicerat i Allmänt;
Insåg idag att för snart ett år sedan prick flyttade jag tillbaka till Sverige efter att ha bott i Tampa, Florida i 14 månader. Den 24 Juli 2011 (dvs ida för ett år sedan) befann jag mig i North Carolina med resten av löpartjejerna på ett elitlöparläger. Har inte hunnit låta alla intryck och erfarenheter jag fick sjunka in riktigt än, men minnena kommer tillbaka, en och en. Gud vad jag saknar Tampa.
Jag saknar vårt fina utrymliga hus. Våra underbara grannar (våra grannar i Sverige är också grymma, men Joe och Thryth är simply the best) som gjorde svåra tider uthärliga - not even kidding. Mina vänner från Plant High. Löpargänget. Coach Harrison (ibland). Till och med själva Plant high school med alla cheerleading bitches och cocky football guys har funnit sin egna lilla plats i mitt hjärta. 
Och självklart saknar jag de lite lyxigare delarna: att bo mindre än tre minuters gångavstånd från ett otroligt bra gym. Att glida runt i vår blå lilla Mini Cooper som vi var tvungna att lämna kvar. Ben&Jerry's glassen som kostade 10 kr styck.
Framför allt saknar jag människorna. De man mötte på gatan, under löpturen på Bayshore, på Publix (motsvarande ICA). Var man än mötte dem och hur situationen än var så log de flesta alltid. De var så tillmötesgående, så trevliga jämfört med hur en stor del av Sveriges befolkning beter sig mot främmande människor. Det spelade ingen roll om det var 40 grader varmt ute och man mötte någon stackare på Bayshore som precis som en själv fightade sig fram med svettet bokstavligt talat rinnandes ner mot marken; den stackaren såg alltid upp när man passerade och hälsade på ett eller annat sätt. Det kunde vara det klassiska "Hello, how you doin'?". Det kunde vara ett stort leende med de uppmuntrande orden "Good job!" Det kunde också bara vara en kort nick, men även det var rena artighetsfrasen jämfört med Sveriges sura miner. 
 
Nu är det dock dags att släppa taget om Tampa. Jag är helt bombis på att jag en übervacker dag kommer dit igen, men nu gäller det att fokusera på de närmsta åren och leva i nuet. Jag ska ju till Belgien! I tre år! Ain't that something!? 
 
Men nu.
Goodbye, my precious Tampa Bay. I'll be back before you know it.
15/06-10 - 3/08-11
 
 

Kommentera inlägget här :